What´s the point of this song?

Jag har tänkt och skriva blogg länge nu, men som vanligt har jag inte gjort det.

Jag älskar Damien Rice, han verkar vara så jävla äkta & erfaren. he´s my sort of sugar.

Jag drar mig mer och mer till England faktikst. Jag känner mer och mer att jag vill lämna detta ett tag, även om jag har bra vänner, bra jobb, din lägenhet & en jävla massa roligt att göra. Men ändå så känns det som att jag vill. Vill flytta härifrån. En sak som jag reagerade över häromnatten, inte så häftigt egentligen, men jag var hemma hos Inger. Sedan fick jag sms från Olle och han frågade mig han kunde slagga hos mig över natten för att han för tillfället var hemma hos Emil Englund och drack öl. Och så klart orkade han inte gå hem. Så jag hämtade honom snällt halv två på natten och gav honom min soffa för natten. Och då kom jag på vad jag skulle sakna om jag flyttade. De små sakerna. Jag menar, jag borde ju typ säga att "ah, vad jobbigt att lämna min familj oh vänner" och det klart att det är det. Men att kunna åka och hämta en vän i nöd för att ge honom/henne min soffa för natten tar priset. och därmed drar jag en slutsats om att jag faktiskt trivs att bo på landet. Och äga en Volvo 88:a 360 GL, även om den brummar som fan.

Mina högtalar kommer jag att sakna. Och min säng. Och min spis. Och mitt badrumsskåp. Och alla älskvärda människor. Och Shell. Och mina sängkläder. Och min LP-skivor. Visst, jag flyttar till en lägenhet i centrala Plymouth och utbildar mig till frisör som jag har drömt om hela livet. Och jag får prata Engelska. Men Skene och dess innehåll Är något jag kommer att sakna. Mer än vad jag tror, även om jag kommer tycka att det är skönt att byta luft. ¨

Majja, du har gett mig inspiration - man Kan flytta härifrån. 

Jag har inte bestämt mig, men jag ska göra en för-och nackdels lista.
Vi får se vilken som väger mest.



Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tror inte du behöver göra en för och nackdels lista. För som jag ser det har inte england några nackdelar. Tar du inte chansen kanske den försvinner, men sverige, skene, alla vi vänner och din volvo och högtalare kommer alltid vara kvar om du inte bestämmer dig för att stanna.

Du kommer vara saknad, men du kommer åka.

2008-10-24 @ 07:59:22
Postat av: Josefin Eliason

Hej Malin!!!

ska du ta det stora steget att flytta tösen?:)

ja...någon gång måste ju vara första;-) Allt bra annars i livet? såg att du skulle på dejt! grattis!hoppas att den gick bra!

hoppas allt annat är bra med dig, inne på din mysace ibland och kollar om du lagt upp något nytt..ibland händer det ju:)

ha det bra och vilka beslut du än fattar så ska du se att de blir bra för just dig:)

Puss och Kram!!!



2008-12-16 @ 13:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0