Kylan kommer.

Ja, som jag blev påmind av Peter i en kommentar, det är vinter snart. Det känns. Och jag får en känsla i kroppen, likadan varje år, när vädret ändrar årstid. Och vinter-känslan är inte så där jättetrevlig alltid, för det hände mycket en speciell vinter. Och jag får tillbaka magkänslan jag hade då. Men Peter, Ja vi ska ha våra kvällspromenader på vintern som vi alltid har. Jag lovar.
     Det diskuteras mycket i min vänskapskrets om framtidsdrömmar, framtidsutbildningar, framtidsjobb, framtidsplaner hit och dit & Nicole bor i Göteborg och pluggar Litteraturvetenskap och Majja bor i London och jobbar som au-pair. Jag och karro är kvar här och jobbar för att tjäna pengar. Men det är inte bråttom att göra någonting. Man ska inte göra någonting för att göra nått, och vara som alla andra, utan man ska göra nått när man VILL göra något. Jag har inte bråttom härifrån, även om man är jävligt trött på ibland Skene-Kinna. Men jag har en fin lägenhet, jag har fortfarande kvar vänner här, jag har bra jobb och tjänar (ganska) bra & mina drömmar finns kvar. Jag SKA utbilda mig till frisör, även om det blir nästa höst eller om tre år. Jag SKA åka till USA en sommar efter att jag har fyllt tjugoett och jag vet vad jag vill. Men just nu vill jag jobba, spara pengar (även om det inte alltid går så bra kankse) och jag vill ha det roligt. Jag vill gå kvällspromenader med Peter, jag vill gå på Lounge på Lördagar när jag kan, jag vill handla på Willys, jag vill kunna äta på Frölich och jag vill umgås med människorna som bor här. Så varför ska jag ha så bråttom? Majja och Nicole dom är säkra på vad dom vill efter gymnasiet, eller dom är det nu, och det är jätteroligt att dom vet det och det vet dom flesta också. Men man _behöver_ inte springa in på nya äventyr _precis_ efter gymnasiet om man  inte väldigt gärna vill. Men man behöver ju inte bli på smällen heller och skaffa sig ett familjeliv redan vi tjugo års ålder, i brist på annat. Det blir vad man gör det vill. Och just nu trivs jag med mitt liv; jag är en av dom som bor kvar.

   Jag ska åka hem till min Pappa & göra dom fina i håret. Det är roligt. Sen ska jag äta middag också, idag hoppas jag att det blir något riktigt gott. För jag älskar att äta middag hemma, det är något bland det bästa jag vet.

Kommentarer
Postat av: Karro.

just de malin! stanna i skene nu och håll mig sällskap. så blir det USA om ett och ett halvt år!

2008-10-16 @ 16:59:55
URL: http://newfoundlover.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0