kakor & en ny granne.

Idag har jag vart med Sandra mestdels & vi har inte gjort ett dugg. Varken jag eller hon har inte haft något vidare lust till det. Så nu, när sandra har gått hem, fortsatta jag att plugga lite. Men sen slog det mig att jag hela veckan har haft en stor lust till att baka, att försöka hitta min egna terapi genom vetemjöl liksom. Så ikväll, beslöt jag mig för att göra det, just baka. Jag slängde ihop kolakakor, ni vet dom där som smakar kola&vanilj. Till min förvåning vad det faktikst kul att baka och uppiggande dessutom. Det bästa med allt är att jag ska äta upp dom sen också, en efter en.

Jag har fått en ny granne. Jag kommer inte uttala mig om namnet, men jag har lärt mig genom kontakter att hon inte är som alla andra. Alltså, annorlunda. Nog om det. Saken jag vill komma är att hon är väldigt högljudd. Inte bara på fredag & lördags kväll utan heela dagarna. I fredags när jag märkte att det nästan dunkade sönder genom mitt tak, tänkte jag att hon kankse hade en inflyttningsfest eller något liknande. För så upptagen som jag uppenbarligen är med mig själv, har jag inte märkt att jag ens har fått en ny granne.
I alla fall, hon spelade dunka-dunka tills klockan var två på natten. Jag brukar inte har problem med sånt, eftersom att jag själv gärna spelar hög musik ofta. Men när hon nästa dag, dvs lördag, spelade högt igen och om jag inte minns fel, på dagen också, så börjar jag bli lite irriterad. Och det som slog mig också var att jag SJÄLV är sån. Som spelar hög musik dagar ut och dagar in. Så jag vet inte riktigt vad min poäng är med detta inlägg.
Men det värsta är att hon spelar inte någon acceptabel musik. Först teckno, som jag kankse hatar mest i hela världen. Sen så hör jag att hon spelar "Vill ha dig", ni vet den där låten som var den bästa låten som fanns när man var tretton. Sen så idag, kom jag underfund med att hon spelade schlager på högsta volym. Det fick mig att må illa. Det var droppen. Imorrn kankse hon spelar dansbandsmusik, då går jag fan upp och säger till henne att lägga av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0