hääj.

I hela mitt liv har jag läst lappar överallt "Vill du sluta att Röka? Vi hjälper dig" eller något liknande. Det är ju snällt av männiksor att vilja hjälpa människor som röker. Men på senare tid har jag funderat på, Varför finns det inte männiksor som vill hjälpa människor som vill sluta snusa? Det är väl precis lika jobbigt, om inte värre, eftersom att man är mer nikotin beroende när man snusar än när man röker. Men idag fick jag en uppenbarelse på detta fenomen. Jag var på Vårdcentralen precis och skaffat mig en 8-dagars kur Kåvepenin, med andra Pencillin för mina sjukdomar. Men när jag var på väg till Väntrummet så hängde det glatt en lapp på en anslagstavla där det stod "Vill du sluta Röka/Snusa? Vi hjälper dig". TACK GODE GUD. Dom har äntligen fattat att det också är en drog som männiksor har svårt att sluta med. Men att dom har kommit på det kan ju bero på att fler och fler männiksor, speciellt männiksor av den kvinnliga könet, börjar att snusa. Antningen för att kunna sluta röka, eller för att bara för att.

Man blir helt tokig av vara hemma så här. Vet inte vad man ska göra. Titta på Tv? Det har jag tröttnat på. Sitta vid datorn? Det har jag också tröttnat på. Ligga i sängen? Det har jag också tröttnat på. Fan. Vad ska man då göra?


Det är fem dagar kvar tills du åker & usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0