irriterande.

Jag kan inte blotta mig på bloggen om min irriterande situation, men jag kan meddela att jag infinner mig i en sådan. Jävla helvete, jag visste att detta skulle hända.

Det var kul igår. Och det blev precis lagom med 5 öl, det är inte så mycket. Jag har lärt mig att hantera mig själv & det är ju en bra grej.

Jag har ingenting att göra nu så jag tänkte att jag skulle skriva lite blogg, men kan inte komma på vad jag ska skriva om. Jag ska övningsköra snart och jag känner mig så underlägsen när jag ska det för jag ligger fortfarande på ett stadium där jag måste det, medans nästan alla i min ålder har sitt körkort i din hand. Men jag det är inte lång tid kvar för mig nu, inte alls lång tid & jag kommer klara det precis lika bra som alla andra.

En tanke slog mig när jag satt och väntade på Anna i skolan i Torsdags, då klockan var kvart över fyra och alla sunkiga städiskor städade. Om man blir städerska, så har man antningen gått en utbildning men man har helt enkelt inte lyckats med det som man drömde om i ungdomsåren. Och det slutade med att man inte hade något val till arbete. Men sen finns det som som inte gick en utbildning, pga olika orsaker, och aldrig kunde bli det dom ville och som jobbar som städerska & alltid kommer att göra det. Jag själv har ingen kritik emot städarskor, kankse kan vara kul att städa på en gymnasieskola och det var det jag skulle komma till. Hur kan dom psykiskt sett jobba på en ganska framgångsrik & bra skola dag ut och dag in, utan att känna sin misslyckade? Jag menar, det går kankse 1500 elever på Marks Gymnasieskola och alla är där för att lyckas, komma någonstans med livet & sedan leva med det. För alla som går på Gymnasiet har en mer eller mindre bra utbildning, som tveksamt kommer bli städerska. För hur roligt det än är, så är arbetet Städerska ett arbete som nästan kan verkas vara lite, kankse inte underklass, men ändå ett jobb som jag nästan är övertygad  om inte är ett drömyrke. Däremot kankse ett nödarbete.

Jag vet inte vilka det är som läser min blogg, men jag hoppas inte ni tar illa upp för mina tankar om just Städerskor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu mera måste städerskor gå en mindre utbildning för att få jobba som det.

2007-11-13 @ 23:24:24
Postat av: Pappa

Jag tror inte det finns några städerskor längre.Det har blivit lokalvårdare,sedan vad man vårdar spelar mindre roll.Var och en är viktig i sin roll.

2007-11-14 @ 17:28:13
Postat av: mamil

Pappa! du har rätt, det är viktigt med städorskor & dom behövs väl lika mycket som alla andra. Men det är väl ett ganska tråkigt jobb som man inte vidare strävar efter? Det är ju det jag menar.
& du, som är anonym, jag skulle uppskatta om du sa vem du är. Men jag visste faktiskt inte att städerskor behövde utbilda sig. Nu vet jag.

2007-11-14 @ 19:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0