Kan de inte visa lite respekt?

Jag handlade på MM igår. Kul tänkte jag att handla någonannan stans än tråkiga Willys. Jag gick ner från skolan, tog till mej det jag skulle köpa och gick till kassan. Där mötte jag en trött, sur, otrevlig kärring som tydligen inte vet hur man ska behadla en kund och inte heller bete sig som en kassörska. Hon började, som hon gör ca. 50 gånger om dagen, slå in mina varor och sa inte ett ljud. Jag stod där, tittandes på henne, och väntade på att hon skulle hälsa men hon fortsatte att slå in mina varor som antagligen kanske är den enda uppgiften för henne att göra under sin arbetstid. Jag väntade och till slut gav jag upp och jag förstod att hon inte skulle hälsa och att hon inte skulle titta på mej, förrän hon skulle fråga " Vill du ha det på beloppet? ". Rätt hade jag, men jag tittade inte på henne medan jag slog in min kod och inte heller när jag svarade på att jag ville ha det på beloppet. Hon gav mig kvittot och jag sa inte hejdå. (jag sa inte hej förövrigt heller, för att hämnas).

Frågan är om man ska fortsätta handla där eller om man vara helt enkelt ska respektera att kassörskor beter sig så. För de anställda vet att dom att det spelar ingen roll om man är otrevlig eller jätteglad, för kunderna fortsätter ju att handla där, i vilket fall. Man jag, som har lite Marika-andius-mamma gener i mig, tänkte allvarligt på att ringa till MM och fråga om det ska vara så som det är. Men så hittade jag lite pappa-gener och jag beslöt mig för att inte ringa och klaga, för om dom vill fortsätta så så får väl dom göra det då.

Vet inte egentligen varför jag skrev detta eller vad jag vill få ut av det. Men jag blev pissförbannad och jag kan inte hjälpa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0