jag har tänkt.

hemma hos mej, här, där jag sitter just nu, är det väldigt dammigt och stökigt. Eller kanske inte stökigt, men ändå lite stökigt. jag har inte diskat på några dagar, vilket jag egentligen inte vill erkänna, men det gjorde jag precis. Jag hade tänkt att göra min lägenhet lite vuxnare och inte ha den så personlig. folk kan ju tro att jag fortfarande är fjorton, vilket jag kunde vara ibland. jag har nog bestämt mej för att alla småsaker som hänger på väggarna, att jag ska ta ner dom och samla dom på ett ställe. kanske ett kollage eller något liknande. men jag måste skaffa mej nålar. för om jag inte har nålar, kan jag ju inte heller hänga upp mitt kollage och inte heller min nya tavla jag köpte på ge kås förra lördagen. jag ska hämta mina sommarkläder i källaren också hade jag tänkt. lite linnen och så. en del av mina kläder har blivit lösa och för stora och det är ganksa irriterande. endel byxor kan jag inte använda längre och endel kläder är helt enkelt ifrån att har varit jättefina, till gräsliga. jag skulle vilja slängen hälften av min garderob och köpa nytt. men det finns inga pengar till det för tillfället. (mamma?) haha.
jag vill köpa nya mattor också. jag vill göra så mycket, men man kan faktiskt inte göra allt på en gång, även fast jag skulle vilja. färgen i min hall och också jävligt ful. men den har jag inte tyckt om från allra första början, så varför ska jag måla om den nu, när jag har stått ut med den i nästan två år? det finns ingen utmärkande anledning till det.
jag har ett problem och inte så litet heller. min glödlampa gick sönder under natten tills igår. "Åh, då måste jag gå och köpa en ny glödlampa" , tänkte jag. jag gick så duktigt till konsum och köpte 2 40 watt lampor. när jag ställde mig på toastolen för att byta, märker jag till min förvåning och förargligt att både glaslampan är sönder och glödlampan har "delat" på sig. dvs. att lampan hänger där det en tråd emellan och fästet som sitter på lampan, sitter kvar i taket. vad gör man nu? ringer man till marks bostad och frågar om de kan hjälpa en, eller försöker man att ta loss fästet och riskerar att dö? frågan är svår.

nu ska jag göra om min lägenhet.

/mamil.


Kommentarer
Postat av: catarina persson

be pappa? rör inte skälv kram,styvis

2007-03-18 @ 07:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0