Det är väl ingen sån här värld någon vill leva i?

Under dagen har det dykit upp olika meningar i min hjärna. Och då är jag blivit görsugen på att skriva på min blogg. men varje gång jag sätter mej och är inloggad på min blogg, kommer jag ändå inte på någonting att skriva. Men mitt huvudämne för detta inlägg är Självförtroende.  Hur mycket ska man egentligen tänka på sin vikt och på hur man ser ut, 80 procent av dagens tankar? Det är nog ungefär vad jag gör. Det är galet, men jag kan helt enkelt inte hjälpa det. Jag jämför mej med andra och kommer i 9 fall av 10 alltid på att jag är större än personen. Men faktum är att, ser jag mej själv som större, än vad jag egentligen är? Det kan mycket väl vara så. Men också inte. Men ibland kommer jag också att tänka på, varför lägger jag ner så mycket tid på att tänka på hur jag ser ut? Det finns så mycket andra saker som är mycket mer värt att tänka på. Daniel pressar mej lite också när det gäller denna punkten. Han har börjar träna på gym, springa och vet inte vad. Och på honom märks det jättetydligt att det har hänt någonting. vilket jag tycker är kul för honom, för hans mål är att bli "beachboy 2007". Så jag har börjat tänka på om jag kanske skulle gå in för att bli "beachwoman 2007"? Tanken finns, men jag vet inte riktigt om jag har tid för att gå på gym och svettas i nuläget. Men det kanske skulle vara bra att gå dit två ggr i veckan och ta en paus från livet? Vem vet. jag har sagt och jag säger det igen, JAG SKA KÖPA TRÄNINGSKORT.
Okej, jag har gått ner kanske ca 5 kilo i vikt. Det var kul ett tag men sen hittade man brister på de 60 kilon som va kvar. Jag haaaaaatar det. ! Varför kan jag inte bara vara nöjd och ignonera alla onda tankar om mej själv?
JAG ÄR VÄL FIN SOM JAG ÄR, ÄVEN OM JAG INTE SER UT SOM JAG SKULLE VILJA, ÄVEN OM JAG HAR EN BULLMAGE, ÄVEN OM JAG HAR BRISTNINGAR LITE HÄR OCH VAR.? VEM FAN TÄNKER PÅ DET NÄR MAN HAR KLÄDER PÅ SIG? jag.
fan.

Man är och kan aldrig bli perfekt.

Jag har egenligen ingen poäng med detta inlägget. jag ville liksom bara, säga tankarna som flög förbi.


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Du är precis så som jag önskar min dotter ska va,så det så.

2007-03-14 @ 20:59:58
Postat av: Pappsen

Du är precis så som jag önskar att du ska va,så det så.

2007-03-14 @ 21:15:57
Postat av: Daniel

Förlåt om jag pressar dig med min träning. Men det är ett måste om jag ska kunna hänga med själv på jobbet. Sen så vet du vad jag tycker.. DU är jättefin. Saknar dig älskling.. Kyss

2007-03-18 @ 21:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0